• Foto van schrijverNoortje

Kerst en Ecolodge

Deze week zijn we aangekomen bij Petite Martinique en zijn we doorgezeild naar Dominica. Bij Petite Martinique hebben we een bootjesrace gedaan, met de bootjes die we zelf gebouwd hebben. Ons bootje was weggegooid en we moesten binnen een uur een nieuw bootje bouwen, maar, bootje was 3de geworden van de 8!

Daarna zijn we doorgevaren naar Dominica, waar we kerst gaan vieren. Ook hebben we gelogeerd bij een EcoLodge daar, wat echt ontzettend leuk was. We gingen eerst een stukje rijden, waarna we stopten en met alle bagage door 3 rivieren heen moesten lopen. De eerste was redelijk ondiep, en de tweede kwam tot mijn heupen. Daarover was een bakje met een soort kabelbaan gespannen, waar alle bagage een voor een opkon. Die kon je heen en weer trekken, waardoor het best makkelijk ging. Ook was er een tokkelbaan waarmee we gingen tokkelen. Dat was echt super leuk. Daarna moesten we nog door een andere rivier, die heel erg breed was. Die rivier had een brug, maar door de orkaan was die voor de helft ingestort, dus moesten we alsnog door de rivier lopen.

Uiteindelijk kwamen we aan bij de EcoLodge, waar we een rondleiding kregen door het terrein en uitleg kregen over hoe hij het onderhield en wat hij deed voor het terrein. De tour eindigde bij de rivier, waar we gingen zwemmen en een rots was waar we af konden springen.

De volgende dag was het kerstavond, en gingen we een hele mooie hike doen van ongeveer 1 ½ uur, wat echt super vet was. We liepen in een lange slinger, omdat we niet naast elkaar konden lopen. Er was wel echt heel erg veel modder, en we moesten ook klimmen omdat het pad zo steil was.

Toen we eenmaal bij de boot aankwamen, was het kerstgala! Iedereen deed zijn of haar kerstoutfit aan, wat echt ontzettend leuk was. We gingen in duo’s, maar er waren maar twee jongens, dus ging ik met Lisa wat ook super gezellig was. Het kerstgala was echt heel erg leuk, en we hebben heel erg hard gedanst.

Als je dit nog leest op kerst, fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!